Jdi na obsah Jdi na menu

Překročení Rubikonu 2O12

RUBIKON - 2012 - KŘTINY

Překročení Rubikonu je každoroční akce pořádaná různými školami Cirsia pro žáky šestých tříd, kteří zábavnou formou řeší problémy, aby zjistili, jestli jsou schopni být jednotní, přednést svůj názor, improvizovat nebo se naučit novým věcem. Tohoto úkolu se zhostila letos základní škola ve Křtinách. Název celé akce byl „Šifra mistra Santiniho“, která slibovala zajímavý a pestrý program. A opravdu také byl.

Žáci šesté třídy naší základní školy strávili tři dny v ZŠ a MŠ Křtiny a okolí, kde pilně plnili úkoly, vyráběli, tančili, učili se, hledali informace na internetu a dokazovali, že jsou schopni týmově spolupracovat. Náš tým se skládal z šestice, a to Marie Hořavová (Rozstání), Simona Preisová (Studnice), Šárka Plisková (Studnice), Eliška Štrajtová (Rozstání), Petr Lokaj (Baldovec) a Martin Kleveta (Rozstání). Tito vybraní žáci plnili úkoly s veškerým nasazením, i přestože již druhý den byla vidět v jejich tvářích únava. Prokázali, že jsou schopni vydat ze sebe vše a obstáli v řešení všech úkolů, od lehkých až po náročnější.

Úkoly byly vyčerpávající, časově náročné, takže odpočinku si příliš neužili. Během všech třech dnů luštili šifry, které jim napověděly další kroky ke splnění jejich nových úkolů. První den byl věnovaný řemeslům. Žáčci s vypětím sil vyráběli lampičky, které použili k večernímu opékání těsta na trdelníky, naučili se písničku, stříleli z luku a vyrobili si hudební nástroj. Takto postupně byli začleněni do cechů pekařského, řemeslného, střeleckého, cechu sklářů a cechu minesengrů. Druhý den brzy ráno naši žáci prokázali znalost v rybaření, trpělivě snášeli chlad a vlhko, aby opět po návratu do školy splnili úkoly tentokrát o rybaření. Dopolední program byl zakončen návštěvou kostela, ve kterém pan Peňáz žákům podal podrobný výklad o jeho historii a životě pana Santiniho, architekta tohoto kostela. Zde také museli plnit spoustu úkolů, mimo jiné dokreslit plánek kostela, spočítat zvony hrající zvonkohru apod.  Poslední třetí den si žáci vyráběli svůj barokní kostým a nacvičili barokní tanec. Dokonce skládali obraz z rostlého ovoce. Výstupem byl projekt na různá témata týkající se baroka, který musel být prezentován a tudíž je zcela zřejmé, že žáci se něčemu novému zcela jistě přiučili. Odjížděli plni očekávání a vraceli se unavení, vyčerpaní, spokojení a s novými zážitky a kamarády.

Ivana Hallová