Projektový týden Člověk v 8. třídě
V době od 22.4. do 26.4. byl tématem mnoha předmětů ČLOVĚK.
V hodině matematiky si žáci zopakovali výpočet procent v souvislosti s lidským tělem – ve dvojicích počítali, jakou hmotnost mají u člověka např. plíce, svaly, játra, tuk, krev.... Dále prováděli také výpočty přímo jejich vlastní hmotnosti orgánů a zjišťovali, kolik kg váží jejich mozek, kostra, kolik jejich tělo obsahuje vody. Často je vypočítaná data překvapila a byla tématem k diskusi.
V ČJ žáci ve dvojicích hledali mluvnický i věcný význam slova člověk i zařazení slova člověk mezi větné členy, do tabulky sestavili přehledný slovníček překladu slova člověk do různých jazyků. Dále pracovali na referátu a prezentaci na téma evoluce člověka.
Ve VKZ ve dvojicích tvořili myšlenkovou mapu na téma člověk – na člověka se dívali z různých úhlů pohledu – biologie, psychologie a například i etnografie.
V hodinách chemie jsme se zabývali chemickým složením lidského těla. Žáci zhlédli krátké video, na základě, kterého vytvořili plakát siluety lidského těla muže a ženy a doplnili složení prvků, tuků, vody, bílkovin. Tohoto plakátu využili i v hodinách AJ, kde doplnili názvy částí těla, popřípadě orgánů v anglickém jazyce. V německém jazyce hovořili o koníčcích a zálibách člověka, doplnili si nová slovíčka.
Během výuky fyziky jsme se zaměřili na bezpečnost při práci s elektřinou, kterou teď právě probíráme. Po výkladu a diskusi, žáci vyplnili pracovní list na dané téma.
V přírodopisu během samostudia a práce s PC, zjistili základní informace o některých nemocech člověka a biochemických dějích v lidském těle. Krátké výpisky jsme vystavili na nástěnce.
Výtvarně jsme téma zpracovali v hodinách výtvarné výchovy, kde jsme dle modelů z biologie nakreslili některé lidské orgány.
V hodině ČASP jsme přesazovali rostliny a hledali citáty na téma člověk a práce.
Práce v rámci projektu Člověk žáky obohatila a výsledky jsou viditelné i na nástěnce 2. patra hlavní budovy.
Fotografie ZDE