Jdi na obsah Jdi na menu

Projektové hodiny ČJ a HV

10. 5. 2010

PROJEKTOVÉ HODINY V HUDEBCE

 

 

 

 

Stejně jako v ostatních předmětech s reformou školství a s postupujícím školním vzdělávacím programem se zavádějí do hodin projekty žáků, na kterých musí žáci spolupracovat doma i ve škole a zkombinovat znalosti své i nalezené na internetu, zpracovat je a vhodnou formou prezentovat. V hudební výchově je to o to zajímavější, že jsou k tomu hudební ukázky.

Osmáci se letos ujali hudebních uměleckých slohů a to baroka, klasicismu a romantismu. Do projektů zahrnuli vše o významných skladatelích, jejich dílech a obecný úvod ke slohům. Deváťáci mají podle osnov probírat populární hudbu. Na výběr měli buď české muzikály, nebo zmapovat hudební dekádu u nás i ve světě a to od let 60. až po 90.

 

Obrazek

 

 

 

 

 

 

 

Obrazek

 

 

 

 

 

 

 

Obrazek

 

 

 

 

 

 

 

Obrazek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PROJEKTOVÉ HODINY V ČEŠTINĚ

 

 

 

V hodinách češtiny jsme se tentokrát upnuli na konkrétní téma. Se sedmáky a osmáky jsme měli v plánu navštívit výstavu o Boženě Němcově, která byla ve vyškovském Muzeu, a tak jsme se k tomu připravili po všech stránkách. Sedmáci zpracovali její život, který byl místy dramatický i tragický zároveň. Vyplynuly nové informace, které jsme z čítanek neznali, včetně krásných citátů. Mezi nejpropracovanější projekt patří dílo Jany Hudcové.

S osmáky jsme navštívili naši knihovnu, vybrali vše od této spisovatelky a rozdali zejména povídky, které si měli žáci přečíst a výtahem z díla zpracovat. Najednou jsme formou besedy poznali obsahy povídek Divá Bára, Karla, Pan učitel, ale například i pohádky Sůl nad zlato či nejvýznamnější Babičky. Na některých pracovali žáci sami (Babička v podání Adély Markové), na některých společně (Chyže pod horami – Adam Opatřil a Klára Hasoňová).

 

 Obrazek

 

 

 

 

 

 

Obrazek

 

 

 

 

 

 

 

Obrazek

S deváťáky jsme zjistili, že dílo, které jsme my znali ze společné četby na I. stupni, Robinson Crusoe od Daniela Defoa, už naši žáci zas tak dobře neznají. Přečetli jsme si ukázky z jeho deníku a dílo zpracovali z pohledu 5 vědeckých expedic. Botanici mapovali ostrov z pohledu jeho flóry, zoologové faunu, meteorologové a stavitelé pracovali s přírodními surovinami na ostrově a stavěli z nich obydlí, zeměpisci vše zaznamenávali do map a kuchaři připravili jídelníček z místních specialit. Škoda jen, že kuchaři nepřevedli svou fantazii do reality, určitě by nám chutnalo. :-)

 

ObrazekObrazekObrazek