Informatika s VEXíkem v 7. třídě
V hodině informatiky žáci 7. ročníku využívali nově zakoupené pomůcky k rozvoji svého informatického myšlení. Konkrétně se jednalo o robota VEX123. Práce s tímto robotem umožňuje rozvíjet kompetence žáků související se vzdělávacím obsahem tematického celku Algoritmizace a programování. Žáci měli za úkol naprogramovat robota VEX 123 tak, aby zvládl projet bludištěm ze startu, do cíle. Start i cíl si každý žák označil pomocí lepítka a sám si zvolil obtížnost cesty dle svých znalostí a dovedností. Práce s nově zakoupenou digitální pomůckou žáky baví a v hodinách informatiky pracují s nadšením.
Fotografie z hodiny informatiky ve čtvrtém ročníku, kde se s výukou tohoto předmětu začíná, ilustrují skutečnost, že „nová“ informatika nepředstavuje jen práci s počítačem. Chlapci a děvčata zde jako pomůcku k rozvoji svého informatického myšlení využívají robota VEX123. Práce s ním umožňuje rozvíjet kompetence žáků související se vzdělávacím obsahem tematického celku Algoritmizace a programování.
Změny v obsahu vyučování předmětu informatika, které jsou a budou ještě postupně zaváděny, zajistí, aby žáci školy získali při ukončení povinné školní docházky, tedy na konci deváté třídy, pro život v současné společnosti potřebnou klíčovou kompetenci – digitální gramotnost odpovídající dynamice a potřebám 21. století. Charakterizoval bych to také takto: „Chceme usilovat o to, aby naši absolventi chápali princip fungování počítačů a dalších zařízení, rozuměli významu informací a dat v dnešní společnosti a byli schopni řešit problémy s využitím algoritmizace a datové evidence.
Tomáš Vintr
Fotografie ZDE