Projektový týden Antika
Žáci 6. třídy se ve dnech 17. 4. – 20. 4. průřezově v mnoha vyučujících předmětem zabývali antikou. A co vše dělali?
V tělesné výchově si hráli na olympijské hry, zkoušeli svou vytrvalost, zdatnost a čestnost. Ve výtvarné a hudební výchově se zabývali antickým uměním – malovali ilustraci k vybrané pověsti a při poslechu antické hudby se snažili nakreslit, jak si představují Paní Hudbu - antickou hudební múzu Euterpé.
V hodinách fyziky žáci viděli video - Byl jednou jeden vynálezce - Archimédes a další řečtí objevitelé, následně zaznamenali, co si zapamatovali – s nadšením pracovali ve skupinách a živě diskutovali. Další hodinu vyhledávali na školních tabletech informace o objevech z období antiky, které změnily chod celého světa - akvadukt, hypokaust, římské číslice a lékařské nástroje.
V angličtině zhlédli videa na téma olympijské hry a plnili kvíz s možností výběru.
Ve VKO se děti seznámily s antickou filozofií a získali povědomí o Sokratovi, Pythágorovi, Aristotelovi, Platónovi a Diogénovi. Děti pracovaly s knihami i internetem (vyhledávání, Youtube videa)
V hodině českého jazyka v mluvnici poznávali podmět a přísudek ve větách o antických bozích a v hodině slohu právě antickým bohům psali dopis – v Office 365. V literatuře pracovali s texty ze Starých řeckých bájí a pověstí a interaktivně pracovali s porozuměním textu.
V hodině informatiky vyhledávali informace a například do tabulky zaznamenávali formou podvojného deníku své dojmy z četby Starých řeckých bájí a pověstí.
V ČASP excelentně vyřešili Alfa na téma antické domy a dále samostatně tvořili v Office 365 – samozřejmě také na téma antické bydlení a život běžných lidí.
V dějepise pokračovali v probírané látce a doplňovali pracovní listy.
Doufáme, že si šesťáci tento týden užili a obohatili se o nové poznatky a dovednosti.
Žákovské práce:
Klára Ježková, Ema Slezáková, Klára Ježková - dopis, Ema Slezáková - dopis, Michal Školař - dopis, Anna Štrossová - dopis, Aneta Bezděková INF, Matyáš Piňos INF, Marie Ševčíková INF
Učitelé zapojení do projektu v 6. třídě
Fotografie ZDE