Projektový týden Antika
Během projektového týdne se šesťáci podívají na téma antiky nebo na některé z konkrétních témat s antikou spojených v různých předmětech, s různými učiteli. Vzniknou tak mezipředmětové vztahy, které obohatí pohled z pozice jednotlivých předmětů a vytvoří dětem komplexnější představu o celém tématu.
V každém předmětu se metodami interaktivní výuky děti seznámí s jednotlivými tématy z antiky a výstupem bude nejen prezentace ve třídě, ale i stránky do společné třídní knize o antice, která se pak může vystavit například na nástěnce.
Dějepis
Antika se probírá celé pololetí, ale v březnu by mohl být akorát čas na běžný život v řeckých městech. Děti si nastudovaly informace o práci zemědělců, řemeslníků, o jídle starých Řeků, o jejich oblékání a módě, o keramice, o zbraních a válčení, hračkách pro děti a zábavách. Každá dvojice či trojice pak prezentovala informace prostřednictvím prodeje zboží na tržnici Agoře.
Angličtina
Děti zjistily základní informace o Olympijských hrách ve starověkém Řecku a o divadle starých Řeků a sehrály pak jednoduché scénky na tato témata, aby se odprezentovaly svým spolužákům.
Fyzika
V soutěži O největšího Řeka děti prezentovaly jednotlivé slavné řecké fyziky a jiné vědce a vybíraly, kdo z nich měl největší význam pro další rozvoj vědy či běžný život Řeků tehdy či nás v moderní době.
Zeměpis
V zeměpisu děti předběhly trochu dále a podívaly se na výbuch Vesuvu a zkázu Pompejí. Navázaly tak na látku o sopečné činnosti, kterou se v Ze zabývaly.
Tělesná výchova
Navázali jsme na téma Olympijských her z angličtiny a vyzkoušeli jsme si některé disciplíny, ve kterých staří Řekové soutěžili, aby uctili své bohy.
Učitelé 6. třídy
Fotografie ZDE