Projektový týden Zámořské objevy
V týdnu od 27. do 31. května se sedmáci zabývali téměř ve všech předmětech problematikou zámořských objevů.
V ČJ dostali pracovní list, kde prováděli komplexní jazykový rozbor na téma zámořské objevy. V literatuře zhlédli zajímavý dokument, ze kterého zpracují výpisky.
Ve výtvarné výchově volně zpracovávali tematiku zámořských objevů – buď podle nachystaných předloh, nebo vlastního výběru či fantazie.
Ve VKO žáci zpracovávají ve skupinách dílčí témata námořního práva, např. pirátství, námořní pomůcky, zákon o námořní plavbě, mezinárodní vody. Tyto projekty následně zpracovali v hodině informatiky.
V hodině HV tvořili text „Námořnické hymny" a učili se píseň „Vzhůru na palubu, dálky volají".
V matematice žáci vyplňovali křížovky s matematickými pojmy, tajenka se týkala zámořských objevů. Počítali matematické příklady, výsledkem byl letopočet, který se týkal zámořských objevů, informace k letopočtu žáci vyhledávali na internetu, došlo k rozvoji digitálních kompetencí, matematických dovedností, ale i k procvičení logických úvah a postupů.
V hodině přírodopisu žáci vytvářeli prezentace o cizokrajných rostlinách, které se k nám dostaly díky zámořským plavbám.
Ve fyzice žáci hledali, zaznamenávali a počítali empirické údaje plavby K. Kolumba – jak byla dlouhá loď, jakou rychlostí se pohybovala, jakou upluli vzdálenost za jeden den. A víte, že Kolumbův meč měřil 102 cm?
V angličtině žáci zhlédli anglickou prezentaci, ze které čerpali informace a ty následně doplňovali do připraveného pracovního listu.
V dějepisu se zabývali tématem komplexněji a v zeměpise tyto znalosti ve skupinách využili k zakreslení objevných plaveb do map.
za učitele daných předmětů sepsala E. Veselá
Fotografie ZDE